Spusteniu sériovej výroby v Tepličke nad Váhom predchádzalo vybudovanie
novej manipulačnej stanice na podvozkovej linke v montážnej hale spolu s
krátkym dopravníkom batérií. "Na tejto stanici je vysokonapäťová
batéria pripevnená o podlahu karosérie v strede vozidla. Centrálne
umiestnená batéria zabezpečuje vyvážené rozloženie hmotnosti," vysvetlil Potoček.
Doplnil, že plug-in hybridný systém v piatej generácii modelu Sportage
tvorí turbo-benzínový motor 1,6 T-GDI v kombinácii s automatickou
prevodovkou, elektromotor, lítium-iónová (Li-ion) batéria a pohon
všetkých štyroch kolies. "Do automobilov Sportage sa montuje
synchrónny elektromotor s permanentným magnetom a výkonom 66,9 kW.
Li-ion polymérová batéria má kapacitu 13,8 kWh. Kia Sportage PHEV má
kombinovanú spotrebu paliva 1,1 l/100 km a dojazd 70 kilometrov (WLTP)," dodal hovorca spoločnosti.